دوره آموزش سئو و به همراه 5 تکنیک ساده برای آموزش سئو

Wiki Article

در سری مقالات آموزش سئو مبتدی تلاش میشود اصول و مبانی سئو به ساده ترین زبان ممکن و به صورت کامل در اختیار افرادی که به تازگی با مفهوم سئو آشنا شده اند قرار داده شود.

حتما شوخیتون گرفته ؟ فکر میکنید قراره اینجا براتون لیست کنم در مورد چی قراره حرف بزنیم ! خلاصتون کنم , ... از شیر مرغ تا جون آدمیزاد و حتی بیشتر در حوزه سئو که تمامش شامل علم تجربی به همراه اطلاعات مستند و موثق بهتون منتقل میشه و اینکه واقعا به دلیل گستردگی مطالب نمیشه در مورد تمام جزئیات صحبت کرد ولی یه سیستمی هست که تمام سطوح رو درگیر خودش میکنه چه مبتدی باشید تو سئو و چه متخصص !

سئو خارجی چیست و چه میزان بر روی رتبه ی سایت تاثیرگذار است؟

خوشحالم که از مقاله‌هامون راضی هستی، ما بچه‌های نوین هم برای شما آرزوی موفقیت و پیشرفت داریم

یه محتوا رو در نظر بگیرید که فقط از کلمات تشکیل شده باشه و نه جمله اگر این محتوا از سایت های خارجی با گوگل ترنسلیت ترجمه بشه و در سایت خودمان قرار بگیره آیا از طرف گوگل کپی کار شناخته میشیم؟

سئو نه تنها به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند، بلکه از یک دیدگاه دیگر هم حائز اهمیت است. هنگامی که کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کند، به این معنی است که به آن حوزه نیاز دارد یا حداقل علاقه‌مند است. بنابراین اگر سایت شما در آن حوزه فعالیت کند، کاربری که وارد سایت شما می‌شود مخاطب هدف است.

سعی کنید خیلی ساده و راحت، طوری که هم گوگل متوجه شود و هم کاربر مقصود و کلیات محتوای صفحه را بفهمد، توضیحات متا را بنویسید.

وبسایتی که در نتایج نخست یا حداقل صفحه اول نتایح جستجو دیده نمی‌شود دقیقاً وضعیت مشابهی با انسان گیر افتاده ته چاه دارد.

اما تقریبا از اواسط جلسه مباحث اصلی دوره شروع خواهد شد که قطعا هر فردی در این دوره را شگفت زده خواهد کرد زیرا این مباحث تجربیاتی هستند که در سئو فارسی با گوگل کسب شده است و شاید در جای دیگری نتوان آنها را اینطور دقیق و شفاف در کنار هم پیدا کرد.

فایده شناسایی دایرکتوری‌های معتبر چه بود؟ با شناسایی دایرکتوری‌های معتبر فرصت خوبی در اختیار سایت‌های کوچکی که در آن‌ها لینک داشت قرار می‌گرفت تا بتوانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند.

فِرِد نام الگوریتم دیگر گوگل است که وظیفۀ آن تمرکز روی حجم تبلیغات موجود در سایت و لینک‌های خارجی است. این الگوریتم محتوای صفحات را بررسی می‌کند و تعداد لینک‌های خارجی موجود در هر بخش را اندازه می‌گیرد؛ اگر صفحه مورد نظر دارای محتوای بی‌کیفیت باشد و در آن از تعداد زیادی لینک خارجی استفاده شده باشد، در برابر جریمۀ الگوریتم فرد قرار می‌گیرد.

این روش سئو برعکس روش قبلی خیلی زودتر نتیجه می‌دهد؛ اما تاثیر آن همیشگی نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید!

در ضمن این ابزار نقاط ضعف شما را هم می‌گوید و راه‌کارهایی برای بهبود آن ارائه می‌دهد.

حالا یک سوال: شما وقتی برای چیزی در گوگل جستجو می‌کنید جواب سوال یا نیاز خود را کجا پیدا می‌کنید؟ خیلی کم پیش می‌آید چیزی که دنبالش هستیم را در نتایج اول یا نهایتاً در صفحه اول پیدا نکنیم.
سایتی که روی سئو آن کار نکرده‌اند مثل انسانی است که تهِ چاهی تاریک گیر افتاده و هرچقدر فریاد می‌زند کسی صدایش را نمی‌شنود.

جلسات مهارت‌های نرم: پنجشنبه‌ها (۱۷:۰۰ الی ۲۰:۰۰) این مسیر رشد مناسب کیست؟

در حقیقت سئو به افزایش بازدید سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

گوگل در مقابل وبسایت‌ها یک سیاست پایدار و پیوسته دارد. یعنی با این که همیشه در حال به‌روزرسانی الگوریتم موتور جستجو است اما هدفی که دنبال می‌کند و نحوه تعامل آن با وبسایت‌ها تغییر زیادی ندارد.

حال اگر خودتان سئو بدانید می توانید با یک ساعت وقت گذاشتن در روز هر کلمه ای که بخواهید را بعد از مدت مشخصی به صفحه اول گوگل بیاورید و آن را حفظ نمایید.

اگر روی سرعت سایتتون تاثیری نداشته باشه (یعنی کند نشه سایتتون) مشکلی پیش نمیاد.

تخفیف ویژه تمام آموزش‌های آکادمی نوین! اطلاعات بیشتر و ثبت نام نوین

و... بالاخره وعدۀ گوگل عملی شد. کم‌کم سایت‌هایی که ریسپانسیو نبودند موقعیتشان را از دست دادند و به رتبه‌های پایین‌تری رسیدند.

کدهای اسکیما به گوگل کمکمی‌کند تا راحت‌تر بتواند محتوای صفحه شما درباره چیست تا در نتایج مرتبط در رتبه‌بندی قرار بگیرید.

در این‌جا لیستی از بهترین ابزارهای موجود را آورده‌ایم.

بعد از اضافه شدن الگوریتم مرغ مگس‌خوار به اينجا کليک کنيد گوگل، تعداد زیادی از سایت‌هایی که بیش از حد از یک کلمۀ کلیدی خاص استفاده کرده بودند جریمه شدند و جایگاه خوبشان را در گوگل از دست دادند. این الگوریتم تحولاتی زیادی را در زمینۀ بازاریابی محتوا هم ایجاد کرده است و شناختن درست آن واجب است، توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر با آن مقالۀ دیگر من را با نام «الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه تاثیری روی سئوی سایت شما دارد؟» بخوانید.

پیمان عزیز خوشحالیم که نقشی در جهت یادگیری و رسیدن شما قله های موفقییتون داشتیم , این نظر شما برای ما خیلی ارشمنده و افتخار میکنیم که دانشجویی مثل شما داریم , موفق باشید.

منظور از لینک‌بیلدینگ یا لینک‌سازی خارجی، دریافت لینک از سایت‌های دیگر به سایت خودمان است. موتورهای جستجوگر از لینک ها برای تعقیب وب سایت ها استفاده می کنند؛ آنها لینک‌های موجود در بین تک‌تک صفحات وب سایت‌تان را دنبال می‌کنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینک‌های موجود در بین وب‌سایت‌ها را زیر نظر دارند.

در اینجاست که مفهوم سئوی کلاه سیاه، سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه خاکستری مطرح می‌شود تا با دانستن آن‌ها بتوانید روش‌های بهتری را برای پیاده‌سازی سئوی سایتتان انتخاب کنید.

Report this wiki page